neděle 12. března 2017

Trochu autoturistiky - z Jílovic u Borovan do Velešína


Krásný den!

V sobotu jsme měli cestu z Velešína do Jílovic u Borovan. Původně jsem plánovala úplně jiné focení. Myslela jsem, že mě s dcerou vyhodí manžel v Borovanech, já si nafotím kostel a zámeckou zahradu, pak si dáme kávičku a pojedeme domů, ale manžel prostě výlety nesnáší a tak se jelo jen pro slivovici a zpět. Fotila jsem tedy alespoň cestou z auta, co se mi podařilo vycvaknout přes sklo. Manžel asi zpytoval svědomí, protože sice nejdřív brblal, že jsem si vůbec dovolila držet foťák v ruce, jakoby mu to něco udělalo, nechtěla jsem aby stavěl, ani nic jiného. Nakonec mu to asi přišlo špatné a alespoň přibrzdil a dokonce mi i objel jedno prostranství, abych si mohla cvaknout sochu i zepředu. 


První obrázek, který vidíte, by měla být kaplička/boží muka ve Strážkovicích. Ať hledám, jak hledám, nemohu k ní nikde nic najít, takže prozatím jen foto. Kdybyste samozřejmě vy na něco narazili, budu ráda za odkaz. :)

Kostel Jílovice




Krásný kostelík je v Jílovicích nejcennější dochovaná památka. Jedná se o raně gotický kostel sv. Jakuba z roku 1370, který byl v pozdějších letech několikrát přestavěn. Uvnitř jsem sice nebyla, ale měl by se tam nacházet obraz sv. Jakuba od malíře Františka Čermáka. Nejstarší dochované vybavení kostela by mělo pocházet z roku 1720. 
(Zdroj: webové stránky obce Jílovice. http://www.obecjilovice.cz/historie)

Komařice a socha Panny Marie Immaculaty



Komařice byla právě ta obec, kde mi manžel dokonce objel  sochu před zámkem. Zámek je tedy dost nadnesený název, protože renesanční dvoukřídlá budova o dvou patrech je v dosti zchátralém stavu. Určitě se tam chci někdy ještě zastavit a vyfotit si stavbu podrobněji, protože za to určitě stojí. Jako taková malá vlaštovka do sekce "opuštěná místa" by byla tato stavba ideální.

Před zámkem pak stojí socha Panny Marie Immaculaty z 30. let 18. století, kterou jsem si v klidu prohlédla až na fotkách...




Tolik k prvnímu autoturistickému článku. Asi jich bude v následujících měsících více, protože jak jsem napsala, manžel zásadně nesnáší focení a výlety, takže zastavit na příslušném místě je velký problém a to i kvůli jedné fotografii. Tak uvidíme, jak to půjde příště. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat